O vizită în Toplița

Mi-a plăcut și continuă să-mi placă natura, precum și să descopăr locuri noi. Dorindu-mi să profit de ultimele zile de concediu, am căutat pe internet recomandări … locuri de vizitat. Și astfel, pe site-ul #Calator in Bascheti – Blog de calatorii & vacante in Romania am găsit câteva articole legate de Toplița – destinația anului 2022 (mai multe detalii găsiți aici). Citind articolele, dar și informațiile de pe pagina de facebook a #Visit Toplita (mai multe detalii găsiți aici), am hotărât să ne îndreptăm spre județul Harghita. Și nu regretăm că am făcut-o!

Sejurul nostru a fost unul scurt de această dată, doar 2 nopți, însă promitem să revenim deoarece am reușit să “gustăm” prea puțin din frumusețile locului.

Ce am găsit aici și ce anume ne-a plăcut? În primul rând ne-au plăcut oamenii, aceștia fiind foarte amabili. Aș vrea să profit de această ocazie pentru a-i mulțumi Doamnei de la Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Toplița care ne-a dat multe informații despre oraș, dar și despre ce anume putem să găsim în împrejurimi și ce putem face în timpul scurt pe care urma să-l petrecem acolo, dar și ce am putea descoperi la o viitoare vizită. În al doilea rând, ne-au plăcut peisajele. Fiind la început de Septembrie, încă era totul verde. Sunt însă convinsă că și toamna, în straie multicolore, peisajele sunt de basm. În al treilea rând, ne-a plăcut mâncarea; foarte gustoasă și în porții mari (poate prea mari aș spune eu :)).

Ce anume am reușit să vizităm? Am făcut un prim popas la Cascada de Apă Termală Toplița (Cascada Mezotermală) – rezervație naturală de tip geologic și peisagistic, unică în România (o cascadă similară mai este în Italia, Saturnia). La acest prim obiectiv am ajuns foarte ușor, pe jos. De la cazarea noastră (Casa Mîndru – locație pe care vi-o recomandăm tuturor celor care vreți stați în centrul orașului) am făcut aproximativ 10-12 minute până la cascadă pe drumul care duce spre pensiunea Banffy.

Cascada de Apă Termală Toplița
Cascada de Apă Termală Toplița

Pe urmă, ne-am continuat traseul, tot pe jos, spre pârtiile de ski (sau Pensiunea Baciu). Planul inițial era să facem un traseu prin munții Gurghiului, traseu pe care l-am început. Am renunțat însă la acest plan deoarece traseele nu sunt foarte bine marcate și, am revenit în zona pârtiilor de ski. Am încercat o nouă experiență, și anume o “plimbare” cu Alpine Coasterul sau cu bobul :). Experiența mi-a plăcut și o recomand tuturor celor care ajung aici (chiar vă recomand să faceți un ocol). Pâna la Pensiunea Baciu puteți ajunge cu mașina pe drum asfaltat și care este în stare bună. În zonă veți găsi locuri de parcare în zone special amenajate.

Alpine Coaster Toplița
Alpine Coaster Toplița
Parte din traseul parcurs cu Alpine Coaster

Ulterior am gustat din bunătățile servite în cadrul restaurantului Pensiunea Baciu, iar înainte de a pleca am trecut să vedem caii. Pentru iubitorii de echitație, în aceeași locație vă puteți bucura și de plimbări cu caii sau poneii.

Ne dorim să revenim în zonă pentru a putea face trasee atât în munții Călimani, cât și Gurghiu. Avem încă multe de descoperit în această parte de țară.

Pe curând!

Leave a comment