… à la française

Franta … o tara foarte frumoasa, din punctul meu de vedere, atat geografic vorbind, cat si din punct de vedere cultural, al vestigiilor istorice, culinar si al oamenilor! Am sa incep cu partea pe care eu o consider cea mai importanta … oamenii – destul de caldurosi si deschisi fata de straini, dar orgoliosi … dupa cum bine stim cu totii🙂.

Franta este o tara bogata din punct de vedere geografic – de la campii in partea nordica si nord-vestica pana la munti in partea de sud si sud-est (cel mai inalt varf al Europei fiind pe teritoriul francez – Mont Blanc (4810 m)) – avand iesire atat la mare, cat si la ocean.

Franta se mandreste cu o cultura bogata si diversificata. O tara bogata in universitati de prestigiu, muzee, catedrale vechi, piete si altele. In partea vestica, partea pe care am vizitat-o cel mai mult, am remarcat faptul ca au avut grija sa pastreze bine centrele istorice ale fiecarui oras. In aceasta parte predomina cladirile specifice secolului al XVI-lea … Cand va hotarati sa faceti o vizita in orasele frantuzesti planificati-va timpul in asa fel incat sa puteti face scurte plimbari pe stradutele inguste si cochete din centru🙂 – e tare relaxant si placut. In Paris, in zona catedralei Notre Dame, veti putea sa vedeti omuletzi pictand / desenand, diverse tarabe cu lucruri facute de mana, terase si cafenele. Toate orasele vechi, pe care le-am vizitat eu, au in centru stradute inguste si intortocheate, pe care te poti pierde visand cu ochii deschisi.

In ceea ce priveste bucataria frantuzeasca, veti avea ocazia sa va “rasfatati” simturile dupa bunul plac, in functie de gusturile fiecaruia. Bineinteles, nu uitati sa “stropiti” masa cu putin vin …🙂. Iar eu v-as sugera sa nu sariti peste portia de branza care vi se va oferi la aperitiv (pont: tavita cu branza (de obicei, mai multe sortimente) trece o singura data prin fata fiecaruia … si francezii considera lipsa de politete sa mai ceri ulterior branza).

Ar fi multe de povestit … si pentru detalii astept comentariile / solicitarile voastre.

Leave a Reply

