Viata de student … in Franta :)

In urma cu cativa ani am avut sansa de a castiga o bursa de studiu la Universitatea Angers, Franta.

Angers este o localitate destul de mica, undeva pe Valea Loirei, in partea vestica a Frantei, insa este un important centru universitar pluridisciplinar.

Comparativ cu universitatile din Romania, in Franta se pune foarte mare accent pe partea practica. De asemenea, studentilor li se ofera conditii propice de studiu, biblioteci bine dotate, acces la informatiile necesare in functie de disciplina si profesori bine pregatiti.

Studentilor straini li se ofera conditii bune, atat in caminele studentesti, cat si in facultate. Am fost bine primiti de catre cei de acolo.

Partea cea mai dificila in tot procesul de pregatire a dosarului este tot in Romania, unde in sistemul nostru universitar inca este un mare haos si nu prea ai de unde sa obtii informatiile corecte. Pentru siguranta, cel mai bine iei legatura cu studenti care au fost anterior J. Odata ajuns acolo, chiar daca birocratia este in floare si la ei, de la un singur birou afli tot ce ai de facut.

Oamenii mi s-au parut destul de primitori, dar nu exagerat. Pentru totii studentii straini care au ajuns cu o saptamana inainte de inceperea anului universitar au pregatit « sesiuni de integrare » cu plimbari prin facultate, prin oras si prin imprejurimi.

Pe langa tot ceea ce inseamna facultate, un an universitar petrecut in Franta inseamna sa cunosti multe persoane care provin din toate mediile. Asta este ceea ce oferta universitatea din Angers – multiculturalitate. Vei intalni oameni de peste tot din lume. Eu mi-am facut prieteni buni din USA, din China, dar bineinteles si localnici :P.

De asemenea, orasul Angers este foarte frumos, micut si cochet, cu un centru istoric tipic secolului al XVI-lea.

Din punctul meu de vedere, este o diferenta mare intre sistemul nostru universitar si al lor. La noi materia este stufoasa din punct de vedere teoretic … insa partea practica este lasata undeva deoparte.

Pentru mai multe informatii despre universitatea Angers : www.univ-angers.fr

 

2 thoughts on “Viata de student … in Franta :)

  1. Buna!
    imi place foarte mult felul in care scrii dar mai ales cred ca ai reusit sa ma convingi ca si eu ar trebui sa aplic pentru o bursa in franta!
    mi-ar fi de mare ajutor cateva informatii din partea ta ( site-uri, documente necesare, etc).
    sper sa colaboram 🙂
    o zi buna!

    • Hola,

      Din punctul meu de vedere, urmarea unor cursuri in strainatate este o experienta benefica din toate punctele de vedere, atat pentru acumularea unor cunostinte in domeniul in care studiezi, dar mai mult pentru deschiderea pe care ti-o ofera sa vezi ca se poate si altfel, sa te dezvolti din punct de vedere personal etc.

      Eu am obtinut bursa de studiu in cadrul programului Socrates – Erasmus. Cateva detalii poti sa gasesti: http://www.seap.usv.ro/_ro/socrates/index.html. Pentru informatii mai detaliate afla care este profesorul responsabil din cadrul facultatii tale de acest program sau la departamentul de relatii internationale al universitatii. Pentru acest program, vei avea de pregatit un dosar care sa contina foaia matricola, un CV, o scrisoare de intentie (in limba franceza) si ulterior se sustine un interviu cu cei care aplica. Nu stiu daca informatiile care ti le-am dat iti sunt de ajutor, dar pentru orice intrebari nu ezita sa ma contactezi. Te ajut cu placere! Da-mi mai multe detalii despre ceea ce vrei sa faci si poate te pot ajuta cu mai multe.

      Mult succes si o seara buna,

      Ioana M.

Leave a Reply

